CASE
Tikkurila Sweden
BRAND POSITIONING & COMMERCIAL EXCELLENCE
Prissättning är en utmärkt hävstång för att öka ett företags lönsamhet utan stora investeringar.
Prissättningen är en utmärkt hävstång för att öka ett företags lönsamhet utan stora investeringar. Att optimera ett företags prissättningsstrategi handlar om att förstå de underliggande drivkrafterna för kundvärde och att vara uppmärksam på detaljerna i villkor, mål och KPI:er. Detta uppnås genom att använda faktabaserade insikter och metoder och utmana tidigare etablerade myter och metoder.
"Knowit har en unik erfarenhet av prissättningsstrategier och har tillfört ett betydande värde till flera av våra portföljbolag. De har varit mycket stöttande både när det gäller att tillhandahålla allmänna prisstrategier och ramverk samt leverera mycket specifik rådgivning om prisoptimering och kommunikation kring prissättning."
Tove Larsson, General Partner
Norrsken VC
Att arbeta med prissättningsprocessen handlar ofta om en företagsövergripande insats, och därför tar vi ett helhetsgrepp när vi arbetar med prissättning.
För oss innebär det både att se till att alla delar av ett vinnande prissättningskoncept kommer på plats och att alla förändringar genomförs fullt ut. Vi arbetar med kunder i alla skeden av deras resa. Oavsett om du försöker hitta rätt prissättningsstrategi eller implementera en ny rabattstruktur, ser vi alltid till att leverera användbara och värdefulla resultat.
Beroende på bransch och produkt/tjänst har vi en historisk priseffekt på 2–9 %. Det innebär en direkt intäktsökning som syns på sista raden.
Ladda ner vårt white paper och läs mer om hur du genomför ett prisoptimeringsprojekt
Slå en signal eller skicka ett meddelande så kontaktar vi dig.
Erbjudandeansvarig