MANAGEMENT CONSULTING
Brand positioning & Commercial excellence
Med vår unika strategiska och kommersiella kunskap hjälper vi våra kunder att driva hållbart värdeskapande och tillväxt med meningsfullt differentierade varumärken som omvandlar förändrade behov till en konkurrensfördel.
Varumärkesstrategi och positionering
En väldefinierad varumärkesstrategi är mer än bara en enkel logotyp eller slogan – den definierar företagets identitet, värderingar och unika värde på marknaden. Vi specialiserar oss på att utveckla varumärkesstrategier som inte bara gör ert varumärke distinkt och ökar lönsamheten, utan också bygger förtroende och närvaro bland era målgrupper.
Varumärkesstrategi och positionering
Insikt och trendanalys
Insikter och trendanalys är några av våra nyckelkompetenser och finns inbäddat i våra tillväxt- och varumärkesstrategier. Med insikter och trendanalys blir er verksamhet och ert varumärke motståndskraftiga, ständigt relevanta och tillgodoser kundernas föränderliga behov. På så vis kan ni ligga steget före i konkurrensen.
Marknads-, kategori- och erbjudandestrategi
Tillsammans med våra kunder eftersträvar vi maximal positiv påverkan. I dagens komplexa värld innebär detta att, genom att verkligen förstå kundernas behov på djupet, hitta rätt fokus och definiera initiativ utifrån detta. Med utgångspunkt i konsument, shopper samt retail definierar och utvecklar vi unika värdeerbjudanden och innovativa koncept som driver er försäljning samt kategorin i sin helhet. Det i sin tur stärker relationen med detaljisten.
Marknads-, kategori- och erbjudandestrategi
Prisstrategier
Prissättningen är en utmärkt hävstång för att öka ett företags lönsamhet utan stora investeringar. Att optimera ett företags prissättningsstrategi handlar om att förstå de underliggande drivkrafterna för kundvärde och att vara uppmärksam på detaljerna i villkor, mål och KPI:er. Detta uppnås genom att använda faktabaserade insikter och metoder och utmana tidigare etablerade myter och metoder. Vi tillämpar företagsövergripande helhetssyn som inkluderar alla kommersiella aspekter.
Vill du veta hur vi kan hjälpa dig?
Slå en signal eller skicka ett meddelande så kontaktar vi dig.
Carin Strindmark
Affärsområdeschef Knowit Insight