Sökmotormarknadsföring

Det unika med sökmotor som marknadsföringskanal är att man träffar konsumenten i det kritiska ögonblicket när de är i köpläge.

Spetsat med bra målriktningsmöjligheter som geografi och tidsstyrning säger det sig självt att marknadsföring i sökmotorer som Google eller Bing kan vara väldigt effektivt.

Sökmotormarknadsföring, eller SEM (Search Engine Marketing), är ett samlingsbegrepp som används för att beskriva två olika metoder för synlighet i sökmotorer:

Sökmotorannonsering (PPC – Pay Per Click) är betalda annonser i sökmotorerna som gör din verksamhets budskap synligt tillsammans med de sökord ni själva väljer. Annonstecter och budskap kan skräddarsys för dina målgrupper, och annonserna kan även målinriktas på geografiska områden för ytterliga ökad relevans.

Certifieringar och partnerskap

Knowit Experience er anerkjent som Google Premier Partner.  For å bli sertifisert Google Partner stilles krav til kompetanse, gode resultater over tid og et høyt aktivitetsnivå. En Premier Partner-status stiller høyere krav til kompetanse og aktivitetsnivå.

Tack! Vill du att vi ringer dig?

Tack! Vi ringer dig så snart som möjligt!

Till toppen