Hoppa till huvudinnehåll
Till startsidan på Knowit

NYHET

Knowit stärker sitt erbjudande inom CRM och Customer Engagement i Sverige och Norge

Det är både roligt och lönsamt att behålla sina kunder längre och ge dem den bästa kundupplevelsen! Med Knowits förstärkta erbjudande inom kundutveckling och engagemang kan vi nu hjälpa organisationer att lyckas ännu bättre med sin digitala kundresa.

Vi ser en fortsatt ökad efterfrågan på våra tjänster inom datadriven digital marknadsföring/försäljning och CRM-lösningar. Det gäller både i Sverige och i Norge.

Därför förstärker Knowit sitt erbjudande inom Customer Relationship Management (CRM) och Customer Engagement inom Knowit Experience, en av Nordens ledande digitalbyråer.

Hjälper dig att förstå dina kunder på djupet

– I flera år har vi hjälpt organisationer att synas, sälja och kommunicera i digitala kanaler på rätt sätt. Nya verktyg skapar nya möjligheter, och vi märker nu en ökad efterfrågan på att förbättra såväl upplevelsen som dialogen med befintliga kunder och användare. De flesta organisationer blomstrar när de förstår sina kunder och det driver dem till att vilja arbeta ännu smartare med sin kunddata för att skapa ökad lojalitet, säger Håvard Gundersen, ansvarig för den nya CRM-satsningen i Norge (i bilden ovan till vänster).

Gör det enkelt att arbeta smartare med CRM

Den nya satsningen sätter verktyg och processer i centrum så att företag, kommuner och myndigheter kan utnyttja sin kunddata maximalt för att skapa ännu bättre upplevelser.

– Kunddata har blivit en av de mest värdefulla tillgångarna för företag när de planerar att växa sin verksamhet. Med rätt verktyg och processer blir kundinsikt och användarbeteende en källa för affärsinnovation, varumärkesdifferentiering och serviceanpassning vilket i sin tur kan göra kunderna till ambassadörer, säger Kenneth Lyngshede som ansvarar för CRM-satsningen i Sverige (i bilden ovan till höger).

Den ständigt tilltagande digitaliseringen av affärsprocesser, som sälj och kommunikation, ökar värdet av smarta CRM-processer och verktyg på konsumentmarknaden såväl som i handeln mellan företag. Medan de senaste årens utveckling på teknik- och plattformsidan, med prenumerationsbaserade molntjänster, automatisering och intelligenta algoritmer, öppnar nya möjligheter för verksamheter att arbeta skickligare med kunduppföljning.

Ansvariga för satsningen

Kenneth Lyngshede har mångårig erfarenhet som ledare och affärsutvecklare. Han kommer närmast från rollen som säljansvarig för den nordiska marknaden för Knowit Experience.

Håvard Gundersen har en lång bakgrund inom affärsutveckling och digital kommunikation och har varit marknadsansvarig för Knowit Experience de senaste åren.

Om vår verksamhet Experience

Knowit Experience är Nordens största digitala byrå och ett av Knowitkoncernens tre affärsområden. Idag finns cirka 600 specialister på 14 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Med specialistområden som strategi, design, marknadsföring, analys, kommunikation och utveckling skapar vi goda kundupplevelser och en bättre kunddialog för Nordens ledande organisationer.

Christina Johansson

Head of Communications