PRESSMEDDELANDE
Knowit förvärvar specialistkompetens inom Salesforce
Knowit Experience är en av Nordens ledande digitala byråer, med ett stort fokus och kunnande inom datadrivna kundupplevelser. Genom förvärvet av den svenska Salesforce-byrån 4front adderar vi nu ytterligare kompetens och styrka.
– Salesforce är en av de mest intressanta och snabbast växande tekniska plattformarna när det gäller datadrivna kundrelationer, både avseende funktioner och möjligheter, säger Kenneth Lyngshede, ansvarig för det nystartade CRM-erbjudandet inom Knowit Experience.
– Genom förvärvet av Salesforce-byrån 4front skalar vi upp vårt erbjudande och kan bli en starkare partner för våra kunder i både Sverige och Norge när det gäller att bygga kundlojalitet och relevanta databaserade kundupplevelser, fortsätter Kenneth.
Knowit Experience har idag drygt 600 specialister inom webb, data analytics, e-commerce, design och kommunikation. Knowit Experience befinner sig i skärningspunkten mellan människa och teknik och arbetar med lösningar för att utveckla och förstärka interaktionen med kundens kund. Med de nya medarbetarna från 4front förstärker man det befintliga erbjudandet inom CRM med 13 Salesforce-specialister och blir totalt ett 25-tal medarbetare inom CRM i Sverige och Norge.
– Tillsammans med Knowit kan vi nu ta vårt djupa kunnande kring Salesforce till nästa nivå. Den holistiska synen på kundresan som både Salesforce, och nu även vi, kan leverera på kommer att addera ett ännu större värde för våra kunder framöver, säger Martin Haagen, VD 4front.
Förvärvet genomfördes 1 juli 2019, och varumärket 4front kommer att bli en integrerad del av affärsområdet Knowit Experience, inom Knowit.
Christina Johansson
Head of Communications