Hoppa till huvudinnehåll
Till startsidan på Knowit

CASE

JUJU

Ny identitet och design har förbättrat JuJus digitala närvaro

BANK, FINANS & FÖRSÄKRING

JuJu är ett norskt teknikföretag som driver en kryptovalutabörs. Med ett unikt varumärkesnamn och identitet sticker JuJu ut som en oberoende, decentraliserad och professionell partner som erbjuder enkel tillgång till handel med de lägsta transaktionsavgifterna.

Distinkt namn och identitet

JuJu är ett av endast tre kryptoföretag som har godkänts för handel av norska regeringen. Sedan företagets start 2020 har ägarna erkänt behovet av ett mer distinkt varumärkesnamn och identitet som bättre representerar företagets marknadsposition och tänkesätt.

En ny strategi och ett nytt namn etablerades. JuJu härstammar från ett uttryck som ofta används av finansiella och digitala plattformar. Det betyder "att ha tur" eller "lycka till". Det resonerar med investerare och handlare som tror på vinstpotentialen.

Logotypanimationen symboliserar blockchain-teknik, grunden för kryptovaluta. Den representerar visuellt sammankopplingen av användare i en säker kedja av datadelning.

""
""

Djärv personlighet

Varumärkets djärva personlighet speglar grundarnas entusiasm och passion, och fångar deras optimism för digitala valutor. Den omfattande identiteten omfattar webbdesign, animation, illustration, skyltning och engagerande giveaways som en magnetisk leksak.

""

Förbättrad upplevelse

Den nya identiteten och designen har avsevärt förbättrat JuJus digitala närvaro och betonar transparens och användarvänlighet. Omprofileringen kommunicerade tydligt det unika värdet av JuJus tjänster, med den uppdaterade webbplatsen och designen som lyfter användarupplevelsen och framhäver plattformens distinkta fördelar. Identiteten nominerades också till de prestigefyllda D&AD Awards, vilket ytterligare erkänner dess excellens.

""
""

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig?

Slå en signal eller skicka ett meddelande så kontaktar vi dig.

Urban Nyblom

Business Director

Knowit Experience Stockholm