Hoppa till huvudinnehåll
Till startsidan på Knowit

CASE

NOMI

Finding Nomi

HÄLSA & LIVSSTIL

Nomi bad oss att hjälpa dem att hitta och definiera det visuella språket för deras nygrundade verksamhet – Nomi, Göteborgs nyaste kulturella pärla. Vi skapade en levande visuell identitet med en matchande webbplats och hjälpte dem att lansera en framgångsrik annonskampanj.

Levande visuell identitet

Nomi kom till oss med visionen att skapa en levande, revolutionär och rolig känsla för den visuella identiteten. Med arvet från Merkurbebyggelsen som grund, byggde vi den visuella identiteten på starka färger, en konstnärlig logotyp och ett lekfullt typsnitt som tillsammans skapar en kryddig och utstickande visuell identitet.

""

Kodfri webbplats med Webflow

Webflow var det självklara plattformsvalet med tanke på Nomis behov och budget. Genom att spara på utvecklingskostnader frigjordes resurser för marknadsföring och lansering av varumärket. Det var också avgörande att webbplatsen kunde uppdateras och underhållas enkelt. Därför utnyttjade vi Webflows användarvänliga CMS till fullo för att göra innehållshanteringen så enkel som möjligt.

""
""

Enkel bordsbokning

Bordsbokning kan enkelt göras genom en ständigt synlig flytande knapp. En annan flytande knapp leder till en meny över Nomis verksamhetsområden, där öppettider också visas under pilar som kan expandera vid behov. Detta gör menyn strömlinjeformad och flexibel, vilket ger användarna möjlighet att snabbt komma åt mer information inom samma vy.

""
""
""

Kampanj på sociala medier

För att hjälpa Nomi att lansera sin verksamhet skapade och hanterade våra marknadsföringsexperter en kampanj på sociala medier. Den djärva och levande visuella identiteten gjorde att kampanjen stod ut i flödena.

""

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig?

Slå en signal eller skicka ett meddelande så kontaktar vi dig.

Urban Nyblom

Business Director

Knowit Experience Stockholm