Hoppa till huvudinnehåll
Till startsidan på Knowit

CASE

ASTRID WILD

CRM Audit för en kundupplevelse som stöttar expansionsplanen

HANDEL & TJÄNSTER

Outdoormärket Astrid Wild är inne i en global expansion där CRM-strategin blir ett avgörande verktyg på resan mot tillväxt. Genom en ny plan för marketing automation och segmentering har de förutsättningar att fördjupa kundrelationerna och öka engagemanget.

""
""

UPPDRAGET

Marknadsföring som möter kunder i rätt segment

Metod och process

Astrid Wild bad om hjälp med att utvärdera deras nuvarande CRM-strategi och användningen av systemet Klaviyo. Vi började med djupintervjuer för att förstå deras nuvarande utmaningar och arbetsflöden. Tre huvudsakliga mål identifierades:

  1. Förvärva kunder
  2. Strategisera kommunikation
  3. Förstå kundvärdet

Med tillgång till Astrid Wilds Klaviyo-konto började kartläggningen av deras emailmarknadsföring, de funktioner som användes i plattformen och hur dessa kunde optimeras. Utifrån de insikterna skapades en handlingsplan för att förbättra deras kundförvärvning, utveckla en mer strategisk kommunikation via email och optimera engagemang och leveransbarhet genom bättre innehållsskapande, automationer och segmentering. Vi kopplade dessa åtgärder till best practice och teoretiska modeller inom CRM-området för att skapa ett långsiktigt perspektiv i Astrid Wilds strategiska, analytiska och operativa CRM-arbete.


RESULTAT

En CRM-strategi som förstärker relationen med befintliga och nya kunder

Från auditen fick Astrid Wild en omfattande guide och verktygslåda för att vidareutveckla sitt nuvarande arbetssätt samt en handlingslista med nästa steg för att lyfta deras verksamhet inom CRM och Marketing Automation. Detta skapade en stabil grund för att bygga starkare och mer skalbara kundrelationer.


CRM Auditen som Knowit Experience levererade hjälpte oss att förstå våra kunders värde bättre och hur vi kan sätta en tydlig strategi för vår kommunikation. Det var värdefullt att få en grundlig översikt av vårt arbete och hur vi kan förbättra vårt arbetssätt både i ett större perspektiv och i detalj.


Maria Paulsson Rönnbäck

Medgrundare Astrid Wild.

""

Om Astrid Wild

Astrid Wild är ett renodlat online, direct-to-consumer varumärke som strävar efter att engagera sina kunder och följare till ett community. De fokuserar för närvarande på Europa men har global expansion i åtanke. Skandinavien är deras starkaste marknad.

Varumärket grundades 2018 av Jemina Pomoell och Maria Paulsson Rönnbäck, inspirerat av deras önskan att utmana och bredda definitionen av vad en outdoor-kvinna är. De tror att en värld där kvinnor tillbringar mer tid utomhus inte bara förbättrar hälsa och välmående, utan också bidrar till att vi tar bättre hand om vår planet. 


Vill du veta hur vi kan hjälpa dig?

Slå en signal eller skicka ett meddelande så kontaktar vi dig.

Urban Nyblom

Business Director

Knowit Experience Stockholm