Servicedesign och UX

Servicedesign är ett kreativt, multidisciplinärt arbetsområde som utformar sammanhängande, lättförståeliga och attraktiva tjänster. Genom att följa användar- och designcentrerad metodik, kan vi påverka hur vi kommunicerar och hur vi förstår och använder miljön runt omkring oss.

Servicedesign handler om at udvikle, planlægge og organisere tjenester, som skaber gode kunde- og brugeroplevelser. Servicedesign bygger på forståelsen for, at oplevelsen af en tjeneste skabes gennem alle kontaktpunkter. Ved at anvende servicedesign i strategiske processer kan man øge konkurrenceevnen og hjælpe virksomheden med at fremstå som unik gennem et stærkt varemærke i alle kontaktflader. Effektiviteten kan optimeres gennem hele virksomhedens værdinetværk, og give øget lønsomhed og loyalitet. Man kan ikke mindst forankre nye idéer og skabe en følelse af samhørighed. 

Vores servicedesignere er kreative problemløsere, som arbejder med alt lige fra konkrete fysiske eller digitale leverancer til store innovations- og strategiprocesser.

 

Tack! Vill du att vi ringer dig?

Tack! Vi ringer dig så snart som möjligt!

Användarinsikter

Knowit har lång erfarenhet av olika former av undersökningar av användarupplevelsen. Vi genomför allt från kvalitativa djupintervjuer och observationer till större undersökningar, användbarhetstester och webbanalys. 

Användbarhetstester

Användbarhetstester är det billigaste och mest effektiva sättet att upptäcka fel i lösningar du skapar. Våra tester har möjlighet att ge värdefull data i alla faser som en digital lösning kan befinna sig i.

Tillgänglighet

Idag har nästan 20 procent av den arbetande befolkningen någon typ av funktionsnedsättning. Om du ser till att din digitala lösning är tillgänglig för alla når du ut till fler användare samtidigt som sökmotorerna gillar din webbplats. Vi vet hur man gör.

Tack! Vill du att vi ringer dig?

Tack! Vi ringer dig så snart som möjligt!

Till toppen